Kilka minut biegu dziennie może zmienić życie

Bieganie to chyba jedno z najbardziej efektywnych ćwiczeń aerobowych, które nie wymaga od nas dużego nakładu pieniędzy.

Bieganie wzmacnia układ krwionośny oraz odpornościowy, a także rewelacyjnie wpływa na redukcję napięcia. Mocno dotlenia organizm no i co najważniejsze bardzo pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Oczywiście początkowo bieganie nie jest łatwe. Już w pierwszych minutach zaczynamy mieć problemy ze złapaniem tchu, nogi odmawiają nam posłuszeństwa, a czasem możemy również mieć nudności. Właśnie na tym etapie większość osób rezygnuje z biegania. Wystarczy jednak odrobina samozaparcia, nieprzeforsowywanie się oraz konkretny plan treningu i możemy być pewni, że bieganie wejdzie nam w krew.

Podczas biegania możemy bardzo dokładnie kontrolować poziom naszego wysiłku. Właśnie podczas biegania angażujesz niemalże wszystkie mięśnie swojego ciała, zaczynając od mięśni nóg, pleców, ramion i brzucha. Bieganie pozwala na poprawę ogólnej koordynacji ruchowej oraz sprawia, że czujemy się lżejsi oraz pełni energii. Nawet nie zauważymy, kiedy usprawnimy całe swoje ciało.

Bieganie rewelacyjnie wpływa na pozbycie się stresów, oraz pomaga rozluźnić, spięte mięśnie pleców. Dlatego właśnie jest to doskonały sposób dla osób prowadzących dość nerwowy tryb życia, które nie maja pomysłu jak pozbyć się nadmiaru stresów. Ciężka praca, ogromna ilość obowiązków i problemów – już teraz jest na to rozwiązanie. Wystarczy ok. 30 minut codziennego biegania, które zrelaksuje Cię bardziej niż leżenie na kanapie przed telewizorem, czy też wyjście do baru.

Największą wymówką, dlaczego jeszcze nie robimy czegoś z naszym ciałem czy też stylem życia, jest oczywiście brak czasu. W ten sposób nigdy do niczego nie zajdziemy, dlatego zmieńmy to już dziś!  Wystarczy kilka minut biegania dziennie! Wygospodaruj sobie czas rano czy też wieczorem. Wstań wcześniej a na pewno tego nie pożałujesz. Właśnie poranny jogging może dać nam odpowiednią ilość energii na cały zaczynający się dzień.

Przed rozpoczęciem biegu nie możemy zapomnieć o odpowiedniej rozgrzewce. To właśnie ona pozwala naszemu organizmowi przygotować się do ciężkiego wysiłku. Nic skomplikowanego –wystarczy kilka prostych ćwiczeń, podskoków, czy też rozciągnięć aby uchronić nasz organizm przed kontuzją.

Jak więc widać bieganie to nic strasznego, dlatego koniec z wymówkami! Nie czekaj na jutro! Już dziś zbierz w sobie siłę i motywację, ubierz buty i wyjdź pobiegać!

Opublikowano w: Ciekawostki Tagi: , , ,

A może spodobają ci się także:

Kłopoty polskich siatkarzy, nie mogą wrócić z USA Kłopoty polskich siatkarzy, nie mogą wrócić z USA
Kuba. Historia w pięciu aktach Kuba. Historia w pięciu aktach
FIBA zmienia zasady kwalifikacji koszykarek do igrzysk i mistrzostw świata FIBA zmienia zasady kwalifikacji koszykarek do igrzysk i mistrzostw świata
Caster Semenya zaskarżyła przepisy dotyczące poziomu testosteronu u biegaczek Caster Semenya zaskarżyła przepisy dotyczące poziomu testosteronu u biegaczek
© 2014 Wszystkie prawa zastrzeżone. Sportfakty.pl
Projekt i wykonanie Grupa Web-Com.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies stron grupy WEB-COM.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.