Odżywki

2222

Coraz więcej sportowców sięga po odżywki i „moda” ta dotyczy również grona biegaczy, szczególnie tych długodystansowych. Dla wszystkich tych, którzy obserwują to z boku może wydawać się to bezsensowne, lub niezdrowe (często takie suplementy są mylone z produktami stosowanymi przez najbardziej umięśnionych ludzi na siłowniach, ale jest to błędne powiązanie) jednak ich zwolennicy zawzięcie ich bronią. Czy mają rację?

O co chodzi z fenomenem odżywek dla sportowców?

Na początku warto wyjaśnić czym właściwie są te suplementy i po co są używane. Żele energetyczne, batoniki, napoje izotoniczne, kapsułki i tym podobne produkty mają jedną podstawową definicję – są suplementami diety, jej uzupełnieniem ale zdecydowanie nie mają zastępować codziennych, standardowych posiłków. Wszystkie te produkty mają za zadanie zwiększenie wytrzymałości organizmu, przyśpieszenie regeneracji mięśni, uzupełniają witaminy i minerały, czyli w skrócie dbają o nasz organizm i sprawiają, że możemy osiągnąć jeszcze więcej radości i lepszych wyników w codziennym bieganiu. Owszem, częściową rację mają również Ci, którzy stwierdzają, że niektóre z tych produktów mają słaby skład i ich działanie nie jest wyczuwalne, dlatego jeśli decydujemy się na zakup konkretnych produktów, to warto jest wybierać sprawdzone marki i nie zaszkodzi sprawdzić ich składu. Ważne jest także to, żeby wybrać suplementy w oparciu o to, co tak naprawdę jest nam potrzebne – lepiej jest robić od czasu do czasu podstawowe badania i obserwować jakich składników brakuje w naszym organizmie. Dobrym wyznacznikiem jakości jest również kaloryczność, konsystencja oraz (wbrew pozorom) to, jak smakuje dany suplement. Jeśli mimo wszystko nie ufamy odżywkom, to pamiętajmy o tym, że coraz częściej producenci decydują się produkować swoje suplementy w fabrykach farmaceutycznych i z zdecydowanie lepszych składników, a o radę możemy poprosić kogoś, kto już z nich korzysta.

Co po treningu a co w jego czasie?

Przed i w czasie treningu na pewno towarzyszyć nam może napój izotoniczny, produkty zapobiegające skurczom mięśni a także żel lub baton energetyczny. Ten drugi sprawdza się szczególnie podczas długiego biegu, ponieważ uzupełnia zapas między innymi glikogenu, a raczej trudno byłoby zjeść standardowy posiłek podczas truchtu. Po treningu szczególnie wskazane są natomiast odżywki, gainery, sole regenerujące oraz wszelakie witaminy i minerały. Oczywiście dobór tych produktów powinien być dokonany indywidualnie i według zapotrzebowań, ale zasada jest jedna: nie przekreślajmy z góry czegoś, czego nie znamy.

Więcej o odżywkach przeczytasz na: http://runandbike.pl/

Opublikowano w: Ciekawostki

A może spodobają ci się także:

Ulubieniec publiczności. Droga Djokovicia do triumfu we French Open Ulubieniec publiczności. Droga Djokovicia do triumfu we French Open
Tenisiści skomentowali losowanie drabinki French Open Tenisiści skomentowali losowanie drabinki French Open
Djoković zachwycony pierwszym dniem z Agassim Djoković zachwycony pierwszym dniem z Agassim
Vive Tauron Kielce – Orlen Wisła Płock (relacja na żywo) Vive Tauron Kielce – Orlen Wisła Płock (relacja na żywo)
© 2014 Wszystkie prawa zastrzeżone. Sportfakty.pl
Projekt i wykonanie Grupa Web-Com.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies stron grupy WEB-COM.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.